טיפים לשזירת זר פרחים

זר פרחים תמיד מעלה בנו חיוך. משהו במגוון הצבעים, הצורות, הריחות והחיבור לטבע הופכים את זרי הפרחים לפופולריים ואהובים בכל רחבי העולם. אם גם אתם חובבי פרחים והיצירתיות היא חלק בלתי נפרד מאופייכם, בוודאי חלפה במוחם המחשבה ליצור זר פרחים מיוחד משלכם. שזירת זר פרחים היא אמנם מלאכת מחשבת אשר מחברת בין צמחים מעולמות שונים, אך בעזרת כמה כלים בסיסים תוכלו להתנסות בה בעצמכם. איך הופכים פרחים, גבעולים ועלים לזר יפיפייה ומרשים? לפניכם מספר טיפים לשזירת פרחים.

שימו את כל הפרחים על השולחן

הכנת זר משלבת לא רק מיני פרחים שונים אלא מורכבת גם מעלים, ניצנים וגבעולים. תמיד כדאי לפרוס על משטח את כל החומרים מהם אנחנו רוצים לשזור את הזר כדי לראות היטב כיצד הם משתלבים זה עם זה. בצורה זו גם תוכלו לוותר על פרחים שמבט שני אינם מתאימים. בנוסף, הדבר יקל עליכם להחליט באיזה אופן ומידה להשתמש בכל צמח.

התחילו מהמרכז

כשאתם ניגשים למלאכת שזירה מומלץ להתחיל מאמצע הזר. לב הזר יכיל לרוב את הגוונים החזקים ואת הפרחים הדומיננטיים ביותר. אם אתם מתכוונים לשלב בזר פרח מיוחד או צמח הבולט בצבעו וצורתו, מומלץ להניח אותו במרכז ולבנות את הזר מסביבו.

הדגישו את הפרחים הדומיננטיים

זר בנוי קצת כמו קבוצה, בה לכל אחד יש תפקיד ויחד נוצרת הרמוניה. לכן אל תשכחו שמלבד “הכוכבים” של הזר, כלומר הפרחים המרשימים והדרמטיים, כדאי להוסיף למגרש גם שחקני משנה אשר ידגישו ויאדירו אותם. שילוב של עלים, פריחה עדינה וניצנים תורמים ליצירת זר מגובש ומנצח.

התאימו את הזר לנמען

בין אם מדובר בזר פרחים שיונח בסלון ביתכם ובין אם זר פרחים עבור חבר או מכר, כדאי לחשוב על המקום בו הוא יוצב ועל האדם לו הוא מיועד. האם מדובר בזר שישתלב באווירה ביתית? האם סידור הפרחים שלכם דווקא יגיע למשרד? התשובות לשאלות יעזרו לכם לתת את הטון והגוון הנכון במהלך השזירה. בנוסף, אם הזר מיועד למתנה כדאי להשקיע מחשבה בהתאמת הזר לאדם. תוכלו לדוגמא לשלב פרח האהוב על יקיריכם או צמח בניחוח שישמח אותו.

הביעו רגש

צבעים, צורות ומרקמים של פרחים שולחים מסרים שונים. לרוב כשאנחנו מכינים זר נרצה להביע רגש מסוים, הכרת תודה, אהבה, הערכה או איחולי החלמה מהירה. בחרו בפרחים אשר לדעתם הולמים את המעמד ונותנים את התחושה הרצויה.

השקיעו בעיטוף הזר

כמו שאריזה יפה משדרגת כל מתנה, כך גם העיטוף יכול לשוות לזר פרחים מראה יוקרתי ומהוקצע. ניתן להוסיף מסביב לזר סרט צבעוני, נייר או צלופן בגוונים אשר יתאימו לצבעי הפרחים.

עזרו לזר להאריך ימים

אחרי שעמלתם ויצרתם זר פרחים בשזירה אישית, כדאי לגייס עוד כוחות למאמץ אחרון שיעזור לזר להאריך ימים. הסירו את העלים בתחתית הגבעולים וגזרו אותם בצורה אלכסונית, באופן זה מים יגיעו בקלות אל הצמח והפרחים לא ינבלו במהרה. בנוסף, חשוב שלא לחשוף את הזר לטמפרטורה גבוהה ולשמור על תנאים שמתאימים לצמחים אותם בחרתם. אם הזר יינתן כשי, דאגו להעביר הנחיות מתאימות כדי לוודא כי המתנה בה השקעתם תחזיק מעמד למשך זמן.